آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

>مایکل پورتر متولد 1947 در آمریکا مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد مدیریت و دکترای اقتصاد کسب و کار را از دانشگاه هاروارد اخذ کرد. درسال ۱۹۸۱ در ۳۴ سالگی به درجه استادی در دانشگاه هاروارد نائل شد. او یکی از چهار استاد دانشگاه با این عنوان در سابقه ۱۰۰ ساله هاروارد بود. پورتر رهبر موسسه راهبرد و رقابت است که با همکاری دانشگاه هاروارد و مدرسه بازرگانی هاروارد تاسیس شده است. او تاکنون ۱۶ کتاب و بیش از ۱۰۰ مقاله منتشر کرده است. اولین کتاب او «راهبرد رقابتی»، درسال ۱۹۸۰ چاپ شد که تاکنون بیش از ۶۰ بار این کتاب به چاپ رسیده و به ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده است. کتاب های «مزیت رقابتی» و «مزیت رقابتی ملل» او نیز جزو پرفروش ترین کتاب های مدیریتی بوده است. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۷۲۸ نمایش

آبراهام هارولد مَزلو که بیشتر به دلیل "هرم سلسله مراتب نیازهای انسانی‌"اش مشهور است در 1954 با چاپ نظریه اش در قالب کتاب، یکی از روانشناسان معروف شد و در 1967 به ریاست انجمن روانشناسی امریکا انتخاب شد.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۲۶۱۲ نمایش

پائول پیف (Paul Piff) دانشمند علوم اجتماعی است که درباره چگونگی شکل گیری روابط اجتماعی انسان‌ها نسبت به جایگاه‌های اجتماعی و این‌که چگونه روابط گروهی و فردی شکل می‌گیرند تحقیق می‌کند. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۸۹ نمایش

مجلات دسترسی-آزاد نشریات علمی هستند که به صورت برخط و به صورت رایگان منتشر می‌شوند.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۸۳۶ نمایش
اگر اینگونه به مصرف منابع کره زمین ادامه دهیم چیزی برای نسل بعد باقی نمی ماند... در سه دقیقه مشاهده کنید که چگونه باید سهم خود و نسل بعد را حفظ کنیم...
ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۰۲ نمایش

 تنها حکومت می‌تواند کاغذ مرغوبی را با بهترین جوهر بپوشاند و ترکیب بی ارزشی ارائه دهد.

میلتون فریدمن، دانشمند برنده نوبل اقتصادی

جدول زیر شامل نشریات برتر دسترسی آزاد می‌باشد. شما می‌تواند با کلیک بر نام این نشریات به پایگاه داده آن‌ها مراجعه کنید و مقالات مورد نظر خود را دریافت کنید.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۶۰۸ نمایش

در این کلیپ با تاریخچه جایزه نوبل و فرآیندی که آلفرد نوبل طی کرد تا به انفجار دینامیت و پس از آن تاسیس بنیاد نوبل رسید آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۸۰۵ نمایش

علی خادم حسینی دانشمند 40 ساله ایرانی است که در بخش علوم و تکنولوژی دانشگاه های هاروارد و ام آی تی مشغول به تدریس و پژوهش می‌باشد. در این مطلب امکان دانلود مقالات این دانشمند برجسته فراهم شده است. مقالات وی بیشتر در زمینه های مهندسی مواد و پزشکی بوده گه بر اساس آمار گوگل اسکالر تا اکتبر 2015 بیش از 20.000 ارجاع به مقالات ایشان شده است.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۷۴ نمایش

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک دقیقه معادل 60 ثانیه و 1 ساعت معادل 60 دقیقه است؟ به نظر شما این ربطی به 360 درجه بودن دایره نیز دارد؟؟؟

ادامه مطلب
GetArticle.com
۴۸۲ نمایش

راه حل دولت برای مشکلات معمولا به اندازه خود مشکل، مشکل ایجاد می‌کند! 

کینزینیسم یک اصلاح بزرگ در تفکر اقتصادی بود و به طور غیر قابل اجتنابی توسط یک ضد انقلاب بنیان‌گذاری شد. اما در این میان تعداد زیادی از اقتصاددانان در فاصله سال‌های 1950 تا 2000 تلاش‌های زیادی برای احیا، بقا و زنده نگه داشتن اقتصاد کلاسیک ایفا نمودند، اما هیچیک از آنها به اندازه میلتون فریدمن تاثیرگذار نبودند. اگر کینز مارتین لوتر بود، فریدمن هم ایگناتیوس لویولا، موسس یسوعیون بود. همانند یسوعیون، پیروان فریدمن نیز همانند یک ارتش وفادار به آرمان‌های او عمل کردند و بهتر بگوییم - به طور ناقص- در برابر ارتداد کینزینیسم جنگیدند. با پایان قرن بیستم اقتصاد کلاسیک دوباره بسیاری از نواحی تحت قلمرو سلطنتی خود را باز پس گرفت و به‌راستی بخش اعظم این اعتبار را مدیون میلتون فریدمن بود. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۱۲۸۹ نمایش