آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

انتشار ویروس زیکا، نوزادی با سه والد، درمان آلزایمر و شش داستان علمی شاخص سال 2016

ادامه مطلب
GetArticle.com
۴۳۲ نمایش

عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است که در بعضی از روزها دمای آن به 400 درجه سانتیگراد می‌رسد. شاید باور پیدا کردن آب در چنین سیاره‌ی داغی سخت باشد اما به تازگی مکان‌هایی در قطب‌های این سیاره کشف شده که در آن آب وجود دارد.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۱۳ نمایش

ویروسی به کامپیوتر شما وارد شده است و در هر روز دو برابر می‌شود. این ویروس در انتهای روز 67ام به حداکثر تعداد خود می‌رسد. به نظر شما در کدام روز تعداد این ویروس به نصف جمعیت حداکثری خود رسیده است؟ برای جواب به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۴۴۹ نمایش

در یک سال، ما 4 کیلوگرم از سلول‌های پوست و 27 هزار تار موی خود را از دست می‌دهیم. اما بدن ما تولیدات زیاد دیگری هم دارد: 3.5 سانتیمتر ناخن، 15 سانتیمتر مو، 73 تریلیون گلبول های قرمز خون، 1400 لیتر عرق، 360 لیتر بزاق، 80 لیتر اشک!

GetArticle.com
۴۳۱ نمایش

حتما شما هم خون دماغ شده‌اید و این توصیه را شنیده‌اید که سر خود را بالا بگیرید. بر خلاف تصور عموم این کار تاثیری در بهتر شدن خون دماغ ندارد، بلکه حتی ممکن است در مواردی به بدتر شدن این مشکل کمک کند. در این مطلب به چنین باورهای اشتباهی پرداخته‌ایم:

ادامه مطلب
GetArticle.com
۷۰۸ نمایش

مشهورترین مثال برای اختراع تصادفی یک وسیله مهم در زندگی بشر کشف "پنی سیلین" است. اما تنها فلمینگ نبود که توانست با دقت بر اتفاقات زندگی خود تغییرات مهمی در زندگی بشر ایجاد کند. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۶۲۰ نمایش

پس از معرفی شاخص اچ ایندکس، باید با شاخص‌هایی که نقاط ضعف آن را بر طرف کرده‌اند یا آن را کامل کرده‌اند، آشنا شوید:

ادامه مطلب
GetArticle.com
۹۰۰ نمایش

قطعا شما هم متوجه شده‌اید که هر چه سن‌تان بیشتر می‌شود در مهارت‌هایی ضعیف می‌شوید و در مهارت‌های دیگری بهتر می‌شوید. مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد انسان‌ها به طور میانگین در سال‌های مشخصی از زندگی مهارت‌هایی را به دست می‌آورند، این مهارت‌ها به اوج می‌رسند و در نهایت افت می‌کنند. برای مثال بر اساس میانگین‌های علمی، بهترین سن برای آموختن زبان 7 سالگی است. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۶۹ نمایش

شاید برای شما نیز جالب باشد که در این هفته ای گذشت، در دنیای علم و تکنولوژی چه اتفاقاتی افتاده است. دانشمندان و متخصصان رشته های مختلف از 26 نوامبر تا 2 دسامبر توانستند در زمینه‌های زیر مرزهای علم را جلو ببرند:

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۵۸ نمایش

دانشمندان قلمی طراحی کرده اند که به شما امکان اسکرول کردن و دابل کلیک کردن را میدهد. همچنین این قلم دارای 8 گیگابایت حافظه یو اس بی است که می‌توان از آن برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. البته طراحی این خودکار به صورتی است که در اولین نگاه نمی‌توانید فلش بودن آن را تشخیص دهید به همین دلیل شاید بتوانید از این خودکار در اقدامات جاسوسی نیز استفاده کنید! این خودکار هم اکنون با قیمت 13 دلار به صورت فروش انبوه در دسترسی خریداران قرار گرفته است. 

منبع: ScienceDaily

GetArticle.com
۴۳۸ نمایش