آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

آیا شما عاشق غذاهای تند هستید؟ اگر اینگونه غذاها را دوست دارید، ممکن است بیشتر از کسانی که اینگونه نیستند زندگی کنید.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۶۷۰ نمایش

در ویرجینیای غربی، روستایی به نام گرین بَنک وجود دارد که در آن بر قراری تماس تلفنی ممنوع است. جمعیت 143 نفری این روستا از تمامی انواع تکنولوژی و اینترنت محروم هستند. این دهکده در مکانی واقع شده است که استفاده از تمامی سیگنال‌های وایرلس در آن ممنوع است. ممنوع بودن وایرلس یعنی شما نمی‌توانید از گوشی‌های موبایل، بلوتوث، وای فای و رادیو استفاده کنید.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۹۰۹ نمایش

به گزارش پایگاه علمی نیچر (Nature) مقالاتی که توسط 282 دانشمند و محقق ایرانی در پایگاه نیچر چاپ شده بود، پس از ارزیابی مجدد باطل شدند.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۵۶ نمایش

H Index چیست؟

یکی از معیارهایی که میشه بوسیله اون، اعتبار یک استاد یا پژوهشگر رو سنجید، معیار H Index هست. با استفاده از این معیار، هم میشه اعتبار مقالات منتشر شده یک محقق رو بطور نسبی فهمید، هم تعداد مقالات منتشر شده اون فرد رو. قبل از اینکه تاریخچه کوتاه و نقاط مثبت و منفی این معیار رو بررسی کنیم، با یه مثال ساده اول ببینیم که این معیار اصلاً چی هست و چجوری محاسبه میشه.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۱۳۸۷ نمایش

به نظر شما تعداد احتمالات امکان پذیر در یک بازی شطرنج بیشتر از تعداد اتم های موجود در جهان است؟ در دهه 50 میلادی ریاضی‌دان آمریکایی کلاد شانون، مقاله ای درباره چگونگی برنامه ریزی کامپیوترها برای بازی کردن شطرنج نوشت. وی در این مقاله ادعا کرد که تعداد حرکت‌های احتمالی در این بازی نزدیک به  10120 است! این در حالی بود که تعداد اتم‌های موجود در کل کهکشان چیزی حدود 1080 در نظر گرفته شده بود. 

ادامه مطلب
GetArticle.com
۵۲۹ نمایش

پایگاه دانلود مقاله GetArticle، طبق رسالت خود برای فراهم نمودن دسترسی به علم در سراسر دنیا در پی تعریف خدمتی جدیدی برای دریافت نشریات علمی انگلیسی است. شما می‌توانید با ثبت نام در سایت GetArticle از این خدمت جدید استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر پس از ثبت نام با آی دی تلگرام getarticle_tel تماس برقرار کنید و لیست نشریات رشته مورد نظر خود را دریافت نمایید.

GetArticle.com
۶۱۵ نمایش

شاید جای تعجب داشته باشد که با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه علوم مختلف رخ داده، هنوز درهای مطالعه روی مغز به روی ما گشوده نشده است.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۶۵۵ نمایش

انواع کتاب‌ها

شاید در برداشت اول از کلمه کتاب، همه ما یه تصویر ثابت به ذهنمون بیاد و با خودمون بگیم که، خوب این عادیه. ولی اگه انواع متعدد کتاب­‌ها رو بشناسید، اون‌وقت متوجه می‌شید که اگر تصاویر مختلف و متعددی به ذهنمون بیاد خیلی عادی‌تره، تا یه تصویر ثابت. در این مطلب، انواع کتاب‌ها برای تمامی خواننده‌ها معرفی شده. تقسیم‌بندی کتاب‌ها به انواع مختلف با توجه به محتوای کتاب‌ها انجام میشه.

ادامه مطلب
GetArticle.com
۱۳۹۲ نمایش

شاید جالب باشد بدانید که تمام رنگین کمان‌ها در، نظریه، دایره‌ای هستند. شما ادامه نیم‌دایره رنگین کمان‌ها را مشاهده نمی‌کنید اما باید بدانید که خلبان‌ها این اشکال زیبا را به صورت دایره‌ای می‌بینند. اگر روی زمین ایستاده باشید بیشترین حدی که از رنگین کمان مشاهده خواهید کرد 50 درصد خواهد بود. البته شاید دلتان بخواهد که خودتان رنگین کمان بسازید، برای این کار کافی است که با شلنگ آب، آب را بر خلاف جهت تابش خورشید بپاشید!

منبع : Curiosity

GetArticle.com
۵۴۲ نمایش