آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

برای ورود به پایگاه دانلود مقاله GetArticle کلیک کنید

چرا مقاله انگلیسی؟

 

همون‌طور که در مطلب ”چرا مقاله بخوانیم“ گفته شد، خواندن و نوشتن مقاله مزایای بسیاری برای دانشجویان داره. بعد از فهمیدن این مزایا و فواید، سوال بعدی اینه که چه مقاله‌­ای بخونیم؟ اول از همه، در کنار خیلی عوامل دیگه، باید مشخص کنیم که آیا فقط باید مقاله‌­های فارسی بخونیم، یا نه انگلیسی هم باید بخونیم؟

خوب، هم مقاله‌­های انگلیسی یه سری حسن دارن، و مقاله‌­های فارسی. مطمئناً بیشترین حسنی که مقاله­‌های فارسی دارن اینه که فارسی­ن! مقالات، همان‌طور که در مطلب ”چرا مقاله بخوانیم“  عنوان شد، در موضوعات تخصصی نوشته میشن و به همین خاطر، شما واقعاً باید درک مطلب انگلیسی­‌تون خوب باشه. به همین خاطر، شاید خیلی از دانشجوها اصلا سراغ مقالات انگلیسی نرن و به مقالات فارسی بسنده کنن. با این حال، برای اون‌هایی که این مشکل رو ندارن، لازمه چند تا نکته در خصوص مقالات انگلیسی بدونن که اگر تا حالا سراغ این دست مقالات نرفتن، شاید نظرشون عوش بشه.

به عنوان اولین نکته، باید به یک آمار اشاره کنیم. از مجموع بیش از 30.000 نشریه‌­ای که در پایگاه داده معتبر Scopus لیست شده­‌اند، 80 درصد آنها مقالات خود را به انگلیسی منتشر می‌­کنند. دانشجویان و محققان در سرتاسر دنیا، به این خاطر که مقاله آن‌ها توسط جامعه وسیع­‌تری خونده بشه، مقالات خودشون رو به زبان انگلیسی منتشر می­‌کنند. به همین خاطره که در بعضی کشورها، مثل هلند، ایتالیا و روسیه، نسبت مقالات انگلیسی به مقالات نوشته شده به زبان بومی آن کشور بسیار بیشتر هستند. البته تنها دلیل نوشتن مقالات به زبان انگلیسی، بیشتر خونده شدن آن‌ها نیست. در خیلی از حوزه‌­های علمی، اکثر واژگان تخصصی به زبان انگلیسی هستند و اگر شما بخواهید مقاله خودتون رو به زبانی غیر از زبان انگلیسی بنویسین، اونوقت در عمل باید یک کار ترجمه سنگین هم انجام بدید؛ کاری که خیلی از دانشجوها و محققان سراغش نمیرن و ترجیح میدن مقاله خودشون رو انگلیسی بنویسن. 

در نتیجه، اگر شما به مقالات فارسی‌­زبان اکتفا کنید، بخش قابل توجهی از مقالات علمی معتبر منتشر شده در سطح جهان را از دست می‌دید. علاوه براین، وقتی یک مقاله خیلی معتبر به زبانی غیر از زبان انگلیسی نوشته میشه، اولین ترجمه­‌هایی که از اون مقاله منتشر می­شن به زبان انگلیسی خواهند بود.

همون دلیلی که باعث میشه تا خیلی از دانشجوها مقاله خودشون رو به زبان انگلیسی بنویسن، ممکنه شما رو هم به انجام چنین کاری مجاب کنه. این در حالیه که درک مطلب انگلیسی با نگارش انگلیسی خیلی تفاوت داره. به همین خاطر، خوندن مقالات انگلیسی می‌تونه شما رو در امر نگارش مقالات خود به زبان انگلیسی هم کمک کنه.

در مجموع، خوندن مقاله به هر زبانی که باشه می‌تونه به پیشرفت سطح علمی دانشجوها کمک کنه. این مطلب صرفاً به این نکته اشاره داره که نباید از مقالات انگلیسی زبان غفلت کرد حتی با وجود دشوار بودن مطالعه آن‌ها، که البته این دشواری مقطعیه و پس از مطالعه مستمر تسلط شما هم بیشتر میشه.

 

مطالب مرتبط:

داستان مقاله - قسمت اول - چرا مقاله بخوانیم؟

داستان مقاله - قسمت دوم- مقاله چیست؟ 

داستان مقاله - قسمت چهارم - چه مقاله‌ای بخوانیم؟(1) 

داستان مقاله - قسمت پنجم - چه مقاله‌ای بخوانیم؟(2)

داستان مقاله - قسمت ششم - چه مقاله‌ای بخوانیم؟(3)

داستان مقاله - قسمت هفتم - چطور پیدا کنیم؟

داستان مقاله - قسمت هشتم - چطور بخوانیم؟

GetArticle.com
۱۱۸۸ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی