آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

ریچارد فاینمن (11 می 1918 تا 15 فوریه 1988) از برجسته‌ترین دانشمندان قرن 20 به شمار می‌رود. وی همچنین از بزرگ‌ترین سخنرانان ایالات متحده بوده است که به دلیل توانایی شگرفش در توضیح ساده مفاهیم عمیق و پیچیده بسیار مشهور شده بود. فاینمن اعتقاد داشت که اگر شما به شخص دیگری معلومات خود را بیاموزید، خلاهای این معلومات را کشف می‌کنید! بعد از این چهار مرحله فهم شما از مسائل عمیق‌تر و یادآوری آن آسان‌تر خواهد شد.فاینمن اعتقاد داشت که اگر نتوانیم معلومات خود را به ساده‌ترین شکل به دیگران بیاموزیم، پس به خوبی آن‌ها را درک نکرده‌ایم. وی برای فهم خوب مسائل این چهار تکنیک را پیشنهاد می‌کند:

1.موضوعی را انتخاب کرده و شروع به مطالعه درباره آن کنید: دفترچه یادداشتی برداشته و هرچه از قبل درباره آن موضوع می‌دانید در آن بنویسید و هرگاه مورد جدیدی درباره آن یاد گرفتید به آن دفترچه اضافه کنید!

2.وانمود کنید که در حال درس دادن این موضوع به یک کلاس هستید: مطمئن شوید می‌توانید مطالب را به سادگی توضیح دهید.

3.اگر در تدریس گیر کردید، دوباره به کتاب‌ها مراجعه کنید: اکنون که خلاهای دانش شما مشخص شده‌اند به راحتی می‌توانید آن‌ها را بر طرف کنید.

4.مطالب را ساده کرده و از مثال‌ها و مقایسه‌ها استفاده کنید: هنگام تکرار و تمرین سعی کنید از مثال‌ها و مقایسه‌هایی استفاده کنید که سبب تقویت یادگیری شما می‌شوند.

تکنیک‌های فاینمن برای یادگیری یک مطلب جدید، یادآوری مطلبی که قبلا یاد گرفته‌اید و به آموزش مطلب به دیگران و درس خواندن برای امتحان مفید هستند. به همین دلیل بود که تیتر مطلب را تکنیک برای هر چیزی قرار دادیم!

در ادامه می‌توانید مقالات این دانشمند بزرگ قرن بیستم را دریافت کنید:

پرارجاع‌ترین مقالات ریچارد فاینمن
حجم: 11.7 مگابایت
توضیحات: برای دریافت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

مقالات پرارجاع مشهورترین دانشمندان جهان

GetArticle.com
۶۴۷ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی