آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

امروزه برای همه ما روشن است که انسان‌ها با سرعتی سرسام آور مشغول به نابودی محیط زیست سیاره خود هستند. یکی از مثال‌های این نابودی عظیم(!) قطع درختان و نابودی جنگل‌هاست که با اهداف مختلف از جمله تجارت چوب، ساختن شهرها، ایجاد زمین کشاورزی و... انجام می‌شود. هر ساله چیزی حدود 58 میلیون مایل مربع از جنگل‌های زمین نابود می‌شود. تاکنون حدود نیمی از جنگل های استوایی زمین نابود شده است که فاجعه ای برای حیواناتی که به آن جنگل های "خانه" می‌گفتند به حساب می آید. این مساحت از نابودی برابر است با مساحت 48 زمین فوتبال تنها برای یک دقیقه!

فواید جنگل‌ها و درختان بر کسی پوشیده نیست: از تولید هوای تازه گرفته تا جلوگیری از گرم شدن بیشتر کره زمین و کمتر کردن سرعت تغییرات اقلیمی. کارشناسان محیط زیست بر این عقیده‌اند که مردم عادی نیز می‌توانند در حفاظت از این سرمایه بزرگ نقش مهمی داشته باشند و آن کمتر مصرف کردن وسایلی است که قابل بازیافت نیستند و هم‌چنین استفاده درست از محیط های طبیعی هنگامی که به آن‌ها وارد می‌شویم. برای مشاهده خلاصه‌ای از اقدامات بشر در طول تاریخ می‌توانید ویدئوی زیر را ببینید:

مطالب مرتبط:
سهم نسل بعد!

GetArticle.com
۵۴۲ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی