آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

شاید برای شما نیز جالب باشد که در هفته ای که گذشت، در دنیای علم و تکنولوژی چه اتفاقاتی افتاده است. دانشمندان و متخصصان رشته های مختلف از 7 تا 13 ژانویه توانستند در زمینه‌های زیر مرزهای علم را جلوتر ببرند:

1.زیست شناسی: دانشمندان توانستند بینایی را با کمک سلول‌های بنیادی به موش‌های کور بازگردانند که امیدها در درمان کوری انسان دوباره زنده شد.

2. زیست شناسی: زیست شناسان روش جدیدی را برای تولید و ترمیم پوست انسان پیدا کرده‌اند که به هیچ وجه جایی از زخم بر سطح پوست باقی نمی‌ماند.

3.مهندسی مواد: دانشمندان دانشگاه MIT موفق شدند شفاف‌ترین ماده روی کره زمین را بسازند که ده برابر  بیشتر از استیل نیز مقاومت دارد.

4.انرژی: تمامی قطارهای حمل و نقل عمومی در هلند، از انرژی صد در صد تجدید پذیر استفاده می‌کنند.

5.پزشکی: یک وب‌سایت در بریتانیا سبب کاهش ایدز تا 40 درصد شده است. وب سایتی در بریتانیا با آموزش افراد برای استفاده از دارویی که تا 90 درصد احتمال بیماری ایدز را کاهش می‌دهد سبب کاهش چشمگیر آمار ایدز در این کشور شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا اثر داروی ترووادا را در پیشگیری از ایدز تایید کرده است.

6.پزشکی: دانشمندان دانشگاه استنفورد سانتریفوژی را ساخته‌اند که می‌تواند به تشخیص بیماری مالاریا کمک کند.

GetArticle.com
۵۸۰ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی