آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

جان رالز (John Rawls) در میان اندیشمندان قرن بیستم به لحاظ توجه به فلسفة سیاسی دارای جایگاه ویژه ای است. تدوین نظریه ای از عدالت بر پایة آموزه های لیبرالی اگر چه از سوی فلاسفه قبلی عرضه شده بود، اما توسط جان رالز، عمق و جامعیت پیدا کرد به گونه ای که اثر او را با آثار فلاسفة بزرگی مانند کانت مقایسه کرده اند.

در نظریة عدالت رالز، نظریات اخلاقی و سیاسی در ارتباط با هم بحث شده اند و برای شرح آنها از علومی مانند اقتصاد و روانشناسی نیز استفاده شده است.

هدف رالز از ارایة تئوری عدالت، تعریف و دفاع از مفهوم خاص عدالت اجتماعی و اخلاقی و نظام مند از عدالت لیبرالی است. در نظر رالز، عدالت، مقدم ترین فضیلت نظام های اجتماعی و فضیلتی است که به هیچ وجه نمی توان از آن صرف نظر کرد.

اهمیت جان رالز فقط به خاطر احیای فلسفه سیاسی نیست، بلکه رالز به خوبی توانست میان اصول آزادی و برابری، سازش برقرار نماید و نسبت این دو را به گونه ای ترسیم کند که نه آزادی قربانی و نه برابری بی محتوا شود.

در بسته پیشنهادی زیر پرارجاع‌ترین مقالات این اندیشمند سیاسی را برای شما آماده کرده ایم.

دریافت
حجم: 9.8 مگابایت
توضیحات: برای دریافت فایل کلیک کنید

مطالب مرتبط:

نشریات دسترسی آزاد برتر علوم سیاسی

5 نشریه برتر علوم سیاسی و روابط بین الملل

معرفی علوم سیاسی در 5 دقیقه


 

GetArticle.com
۲۴۶۶ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی