آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

پروفسور کامران وفا، استاد ایرانی الاصل دانشگاه هاروارد به همراه دو استاد دیگر برنده جایزه سه میلیون دلاری "دستاورد علمی" در فیزیک بنیادی شد. در این مطلب علاوه بر خلاصه ای از زندگی ایشان می‌توانید مقالات وی را نیز دریافت کنید.

پروفسور کامران وفا معتقد است جهان به جای ذره های کنار هم از ریسمان هایی در هم تنیده تشکیل شده است. وی در سال 1339 در تهران به دنیا آمد و در دبیرستان البرز درس خواند و در 17 سالگی برای تحصیل به آمریکا رفت. در دانشگاه ام آی تی لیسانس ریاضی و فیزیک گرفت و دکترای فیزیک خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد. دکتر وفا هم اکنون استادتمام دانشگاه هاروارد است و بیش از 250 مقاله علمی به نام خود ثبت کرده و به جایزه های زیادی نیز رسیده است. وی امسال توانست بزرگترین جایزه نقدی علمی دنیا را به همراه دوتن از همکاران خود دریافت کند. جایزه پیشگامان (Breakthrough Prize) که در سال 2012 توسط زاکربرگ و چندد  میلیاردر دیگر پایه گذاری شده است بزرگترین جایزه نقدی در حوزه علم می‌باشد. در ادامه می‌توانید 10 مقاله برتر و پرارجاع این دانشمند بزرگ را دریافت کنید.

مجموعه مقالات کامران وفا-فیزیک
حجم: 17.3 مگابایت
توضیحات: برای دریافت کلیک کنید

GetArticle.com
۸۸۳ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی