آکادمیا

راهی برای رسیدن به علم
1 1 1 1 1

آیا تا به حال قرار با دوستان خود را برای دیدن تلویزیون به هم زده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است حتما طول عمر کمی خواهید داشت! بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده، دانشمندان نتیجه گیری کرده‌اند که کم بودن تعاملات اجتماعی  سبب افزایش خطرات برای سلامتی شما می‌شود! برای مثال اگر شما تنها باشید، آسیب این تنهایی برابر است با اعتیاد به الکل و یا مصرف روزانه یک بسته سیگار یا چاقی. 

ّبر اساس تحقیقاتی که در موسسه پلاس انجام شده است، فعالیت کم در گروه های اجتماعی خطر حتمی مرگ را به دنبال دارد. رابطه میان افراد قطعا بر طول عمر آن‌ها تاثیر دارد اما آنچه اخیرا کشف شده شیوه‌های مختلفی است که این رابطه بر سلامت و طول عمر تاثیرگذار می‌باشد. همچنین این محققان کشف کرده‌اند که کارهایی مانند مصرف سیگار، الکل، چاقی، پرخوری و عدم انجام فعالیت بدنی از لحاظ ضرر برار هستند با عدم برقراری رابطه اجتماعی با دیگران!

آن‌ها این نتیجه گیری را بر اساس تحلیل‌های فراداده ای از 148 مطالعه به دست آورده‌اند. این مطالعات نشان می دهند که ایجاد رابطه قوی با شبکه اجتماعی مربوط به خودتان نه تنها بر سلامت روان شما تاثیر دارد، حتی در مواقع حساس نیز به کمک شما می آید. 

چرا داشتن دوست به این اندازه برای سلامتی مهم است؟ علاوه بر مواردی که قبلا درباره نقش سلامت روانی در سلامت جسمانی کشف شده بود، احتمالات دیگری نیز کشف شده اند: دوستان، شما را به سمت فعالیت‌های سالم‌تر سوق می‌دهند، کمک می‌کنند که شما بیشتر بخوابید و اگر دردی برای شما پیش آید شما را مجبور می‌کنند که به پزشک مراجعه کنید. به بیان دیگر بهترین دوست، شما را مجبور می‌کند که اگر خالی روی پوست شما بود حتما به پزشک مراجعه کنید یا در موارد دیگر با هم پیاده روی کنید. پس تعجب نکنید اگر پزشک شما برای دردهایتان دارو، فعالیت بدنی و داشتن دوست خوب تجویز کرد!

GetArticle.com
۴۴۹ نمایش
نظرات  (۰)
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی